Cep Telefonu

Uzun zamandır kasıyordum pahalı bir cep telefonu almamak için. Geçenlerde nette gördüğüm bir telefon üzerine yoğunlaştım, bu gün de aldım ve size de tavsiye ediyorum: General Mobile Discovery.

Altı yüz liraya bu kadar eğlence olmaz. Gözünüz kapalı alın ve kullanın.

image

Gelelim ayrıntılı incelemeye.

Öncelikle ekran ile başlayalım. Ekran IPS teknolojisine sahip. Bu nedenle renk ve parlaklık konuları sorunsuz, hatta başarılı. Kontrast da başarılı, netlik hayli iyi. Gündüz de doğrudan üzerine ışık düşerken baktım, okunabilir haldeydi. Dokunmatik özellikleri ise iyi. Klavye hızlı ve net.

Kamera ise aynı derecede başarılı diyemem. Her ne kadar çözünürlük ve ayrıntı iyi olsa da renklerdeki canlılık ve kontrast çok iyi değil. Hafif mavi renk fazlası var fotoğrafların genelinde. Sanırım bu kameradan çok resmi işleme ile ilgili.fırsat bulup bilgisayarda bakamadım ama sanıyorum bir kaç rötuş ile fotoğrafları da iyi olacaktır. Ha bir de gece çekimi yapmadım, flaşı var fakat karanlık çekim denemedim henüz.

Pil derseniz sanırım başarılı. Sanırım kısmı daha üç defa şarj etmiş olmamdan kaynaklanıyor. En az bir iki defa daha şarj deşarj lazım ki pil otursun. Lakin günü çok rahat çıkaracağını söylemek mümkün. Bana kalırsa tam gün (gündüz+ gece) rahat çıkacaktır. Yine de tam pil performansını zamanla göreceğiz. Güç tasarrufu için sadece EDGE modu isterseniz ‘3G’yi Etkinleştir’ menüsünden yapmanız lazım.

Isınma sonunu yaşamadım. Malum şu aralar hava ciddi sıcak ve ben de oyundu facebook derken yüklendim hayli ilk günlerin heyecanıyla, ısındı diyemem. Bu yönlü hoşuma gitti.

Boyutları iyi. Büyük değil, küçük hiç değil. Ciddi derecede de ince ki bu tarafı çok güzel. Benimki siyah renk, dolayısıyla daha da ince ve zarif görünüyor. Mavisini gördüm güzeldi, beyazını ise görmedim henüz. Malzeme kalitesi iyi. Kasa sağlam görünüyor. Kapak ilk oturturken gevşek gibi gelse de bana, sonrasında hiç oynamadı.

Hız ve akıcılık ise şaşırtıcı derecede başarılı dersek abartmış olmayız. GB RAM + işlemci + ekran kartı öyle yeterli ki tüm uygulamalar son sürüm olduğu halde her şey roket gibi ve akıcı. Ben çok program yükledim. Arka plan bir dünya programla dolu. Hatta şöyle söyleyeyim, genelde 1GB RAM’in 200 MB’ı boş, ona rağmen hızlı. Bir kaç kişi facebook performansına göre bakıp yorum yaptı ama unutmamalı ki facebook ekrana geldiğinde son haberler için öyle çok veri yüklüyorki veri aktarımını beklerken oluşan gecikme daha çok bu sebeple yaşanıyor. Sonuç olarak Discovery ciddi hızlı ve akışkan, takılma yok.

Ses. Kulaklıkları ilk gördüm dudak büktüm, taktım şaşırdım. Bas sesler çok doygun. Tevekkelli değil DTS var. Hatta DTS’i kapıyorum o derece güçlü bass oluyor ki açıkken kapamak daha iyi oluyor 🙂 Lakin dışarı verilen sesde tek hoparlör garip geldi. Diğer özellikler ve kaliteye göre tek hoparlör vakit kaçmış. Yine de dışarı verilen ses kötü değil, hatta tek hoparlör çıkışı için başarılı olduğunu belirtelim.

Güncelleme: Cihaz üçüncü günde yavaşladı. Meğer ki her şeyi telefonun kendisine kura kura boş alan kalmamış. Bazı uygulamaları SD karta taşıyınca (yaklaşık 300 MB yer açtım) telefon tekrar eski hızına kavuştu 🙂

Aksesuarlar için 4 Ağustos diye bir tarih okudum bir yerde. Bir kılıf/kapak bakarım sanırım.

İkinci güncelleme:
Bu telefon çökmüyor 🙂
İki gün önce artık zorlamaktan vaz geçtim Discovery’yi, elimden geleni yaptım, çatır çatır çalışmaya devam etti.
Tüm uygulamalar açık, ram temizlemeyi bırak, uygulama kapatmayı bile unuttum.
Dolayısıyla net söylüyorum, performans çok çok iyi.

Güncelleme Üç
> Stok ROM ile devam. Kararlılık sorunumuz yok.
> Sol kulaklığın kablosunda bulunan aynı zamanda müzik kontrol düğmesi, başlat-duraklar işlevine sahipmiş, yeni fark ettim.
> Pil günü rahat çıkartıyor.
> Bir kere masadan yere çakıldı, kesin kırıldı ekran dedim. Malum çerçeve çok ince, hiç bir şey olmadı, hatta kasada bile iz kalmadı.
> Bir arkadaşımız arka cebindeyken oturdu ekranı kırdı, 170 liraya yaptılar. Beklenenden hızlı ve ucuz oldu, bu da bir artı tabii ki.

Güncelleme Dört
Bu gün General Mobile’in güncelleme yayınladığını duydum. Kamera, mönülerdeki Türkçe düzeltmeleri, kamera işlevleri, performans, pil konularında çalışılmış. Bakalım göreceğiz.

Ha bu arada ben bugün telefonu sıfırlamıştım 🙂
Peki neden sıfırladım? O kadar çok program yükleyip sildim ki sistem alanı dolmuştu artık. Özgün ROM’u ile kullandığım için de derinlemesine temizlik yapamadım. Kalan 60 MB alan ile de sistem zorlanmaya başlamıştı. Bu sebeple telefonu kendi mönüsünden sıfırladım. İşlem beklediğimden çabuk oldu. Hatta çok çabuk bitti desem yeridir. Her şey SD kartta olduğu için de veri kaybım olmadı.

Yalnız kapak, kılıf hala yok…

Not: Benden görüp dokuz kişi daha bu telefondan aldı. Hepsi memnun.

Donanım Haber’deki Discovery konu başlığı çok değerli bilgiler içeriyor, mutlaka bakınız, custom rom’dan widget’lara kadar her bilgi var. Buyurunuz buradan tıklayınız.

Bi edit daha: Kılıf geldi. Kapaklısı 15, silikonu 10 lira.
Yedek pil sordum. Orijinali 35 lira.

Cep Telefonu” üzerine bir düşünce

Yorum bırakın